nedeľa 2. januára 2011

Starému roku chrbtom, novému čelom

Haruki Murakami napísal: „Když už se ti psát nechce, nemusíš. Když toho necháš, nezačnou z toho přece hned lehat vesnice popolem, potápět se lodi nebo se zpožďovat príliv. Ani to neopozdí o pět let revoluci.“ A presne v tomto duchu som sa ja rozhodla zachovať voči vianočnému upratovaniu. Nepodarilo sa mi umyť okná a aj dlážka v kúpeľni ostala nezotretá (hoci som to chcela stihnúť). Štedrý deň som radšej strávila činnosťami tomuto dňu prislúchajúcimi. Ráno som vyzdobila náš prvý stromček za 2,70€ z Treska a neskôr sme chceli ísť na punčové kočíkovanie do mesta. Nekonalo sa kvôli nepriazni počasia a nakoniec aj vďakabohu, keďže ma ešte čakalo balenie darčekov a varenie večere.  Eso sa venoval Teovi, tak sa mi podarilo všetko nakoniec včas stihnúť.





Na balení darčekov som si nechala extra záležať. Pri čítaní mamičkovských časákov človek narazí na niekoľko dobrých rád a práve v jednom takom som sa dočítala ako baliť darčeky pre malé detičky. Darček zarolujeme do papiera, ktorý na kraji nastriháme na franforčeky, za ktoré bábo potiahne a potrhá papier (funguje to samozrejme až u detičiek od cca 4mesiacov a ak ste neskúsili takéto balenie počas Vianoc, určite sa ešte nejaká napríklad narodeninová či meninová príležitosť nájde). Ja som ešte skúsila aj balíčky zaviazané stužkami a tiež to „fachčilo“ ako malo.
Na večeru som kvôli kojeniu a trampotami s tým spojenými zvolila hríbovú polievku na kyslo a pečenú kačicu s tarhoňou. Stôl som prestrela ako nič, dali sme sa do „gala“, nakojila som Tea, aby bol ako medík a štedrá večera mohla začať. Už počas polievky bol Teo nespokojný a tak sme nakoniec s Esom večerali každý sám. Jeden zabával malého, kým ten druhý jedol a zase naopak. Keď prišlo k rozbaľovaniu darčekov, Teo sa tak chúďatko rozplakal, že sa dal ukľudniť len ďalším kojením. Asi bol zmätený zmenou prostredia. Stromček, blikačky, slávnostne prestretý stôl... dalo mu to asi zabrať. Avšak tento príbeh mal šťastný koniec. Teo si darčeky rozbalil „sám“, to balenie má fakt efekt, a mamINa sa strašne tešila akého šikovného synčeka to má.


Silvester sme plánovali stráviť doma v trojici, no kvôli pokazenému kúreniu v aute sme ostali u našich. Teo zaspal okolo desiatej a my s Esom sme sa vybrali do ulíc medzi kamarátov a flákali sa zhruba do pol tretej. Na pár so štvormesačným synom celkom slušný úspech, nie?


A teraz mi už neostáva nič iné, iba zaželať vám všetkým šťastný nový krok a produktívny rok!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára