štvrtok 13. januára 2011

Z mosta do prosta

Žijeme sociálnymi sieťami a tie žijú z nás. Minule som tam našla u niekoho status tohto znenia:
„Všetkým nesebeckým mamám na svete, ktoré vymenili spánok za kruhy pod očami, účesy zo salónov za vlasy v gumičke, dlhé sprchovanie za krátke sprchovanie, neskoré noci za skoré rána, kabelky od módnych dizajnérov za tašky na plienky - a nič by na tom nezmenili. Mamy, ktorým nezáleží na tom, čoho sa vzdali a namiesto toho milujú to, čo dostali naspäť. Daj si toto do statusu, ak miluješ svoj život ako matka.“
Milujem svoj život ako matka a nechcem si to dať do statusu.  Už tehotenstvo zmení mnohé a samotné dieťatko ani nehovorím.  O vyššie vymenovaných faktoch sa však dozviete kdekoľvek. Takisto ako aj o tom, že tehotenstvo začína rannou nevoľnosťou, ďalej priberaním a bolesťami chrbta. Vidíte to vo filmoch a prečítate si to v časopisoch. Takisto vás okolie pripraví na to, že bábätko vám vezme spánok i čas. Sú však veci o ktorých vám v žiadnej príručke nenapíšu, pretože každá z nich je zovšeobecnená.  Treba si zvyknúť na to, že všetko je INDIVIDUÁLNE a toto slovo si veľmi dobre zapamätajte. Každý problém, ktorý sa vyskytne budete môcť riešiť 100 alebo aj viac spôsobmi práve preto, že vy a vaše dieťa ste jedinečné individuality.

Moje tehotenstvo, na šťastie pre mňa, prebehlo bez akýchkoľvek problémov. Žiadne nevoľnosti,  priberanie akurát a ešte ma aj prestal (áno prestal) bolieť chrbát. Tak či tak som sa samozrejme nevedela dočkať pôrodu. Jednak kvôli Teovi, na ktorého sme sa už s Esom veľmi tešili a jednak kvôli tomu, že som už chcela byť opäť „normálna“ a byť aspoň o krôčik bližšie k životu bez obmedzení. Je to ale ešte teda poriadny krok. Keď som začala kojiť, nevedela som čo od samej „radosti“ zjesť, aby malého nebolelo bruško, až som rezignovala a začala jesť všetko. Nezáležalo na tom, čo som jedla, Tea nafukovalo a museli sme začať používať rektálnu rúrku – všetkými zatracovanú a neodporúčanú hadičku. Nám pomohla najviac na svete.  


Ďalšia vec o ktorej mi nik nepovedal a ani som sa o tom nikde nedočítala je sexuálny život po pôrode. Samozrejme, že sa všetky tešíme, keď už nebudeme ako veľryby a budeme sa môcť so svojim milovaným opäť voľne poťuťúškať, ale hop...neverili by ste ale so sexom nie je kojenie „kamarát“. Ja som sa doľakala a chcela bežať k doktorovi, no dočítala som sa že: „Mamičky, ktoré svoje bábätko dojčia, mávajú často pocit sucha alebo nedostatočného zvlhčenia vagíny pri sexuálnom styku a to aj napriek dostatočne dlhej predohre. Na vine sú spravidla hormóny, najmä hormón prolaktín, ktorý stimuluje tvorbu mlieka. Jeho vedľajším účinkom je však aj vysušovanie sliznice pošvy, čo vedie k nepríjemnému pocitu pri pohlavnom styku.“ (http://zena.atlas.sk/sex-po-porode-preco-vlastne-boli/deti/tehotenstvo/576964.html) Táto informácia ma ukľudnila a učím sa čeliť tomuto problému.


Pred niekoľkými týždňami mi začali padať vlasy. Veľmi.  Vlasy v kúpeľni, v umývadle, na vankúši, v plienke, na drese, v jedle....všade. Keď si dám dole gumičku, ostane mi v ruke množstvo vlasov, až sa mi slzy tlačia do očí. Panika. Kúpila som si zinok a začala ho denne užívať. Podarilo sa mi ale vygoogliť, že je  to normálny jav. Počas tehotenstva vlasy nepadajú vôbec a potom si to takto vynahradia. Podľa všetkého teda neplešatiem. Som opäť spokojná.
Hoci chcem pre Tea len to najlepšie, teším sa na deň, keď  zo svojho denného menu vyškrtne materské mlieko.  


Uvidíme, či ma ešte niečo postretne. Keď , tak sa o to podelím a snáď niektoré maminy poteším, že v tom nie sú samé. Samozrejme, nemusí sa to stať každej. Je to predsa všetko individuálne :). 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára